Jag fick ett brev, ett riktigt brev med frimärken

Idag, flera månader senare, öppnade jag ett brev jag fått med posten utav finaste Kevlarsjälen Rebecca.

Det var så fint, små stjärnor och hjärtan, konfetti och en svala ifrån Kent-konserter och ett brev som fick ögonen att tåras. Orden, de fina orden. Jag blev fullkomligt överväldigad, kände mig så oförtjänt dessa fina ord hon skrivit. Men så oerhört berörd och glad.
Tårarna var en blandning av självförakt över att inte vara värd detta brev, och glädjetårar. För att hon finns, för att hon är så bra och för att hon är så snäll. För att hon ansåg mig vara värd dessa fina saker och värd hennes ord. Och nu har jag äntligen köpt en ram till Kent-svalan och därav kunde jag öppna det lilla kuvertet som för mitt svaga hjärta och min döende själ innehåller magiskt glittrande ting som får mig att kunna andas lite till.
Tack Rebecca, tack så mycket. Jag har inga ord, men jag är så tacksam och glad!

 
Jag köpte en liten bok idag. Mörkblå med helvita papper redo att fyllas med de där fina minnena jag vill ha.
Nu behöver det bara bli så också, men man vet aldrig. Kanske väntar man på ingenting, kanske väntar man på allt.
 
(Jag hade velat ta bild på allt idag, men jag kom hem när det var mörkt och jag har fortfarande inte fått upp alla lampor här hemma, så det får bli vid ett senare tillfälle. Imorgon kanske, vi får se. Ta hand om er allihop.)
bulldozer.blogg.se

Åh, låter som en otroligt fin vän. Få förunnat. Håll hårt i henne <3

Svar: Hon är en jättefin människa! :)
E. Eliana

Rebecca

- skribent på http://rymdstorm.blogg.se

Blir alldeles tårögd av detta inlägg och kommentaren ovanför och ååh, fina fina ni <3
Du är självklart värt hela det brevet och så mycket mycket mer. Puss fina du och tack




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info