Ett svart får i en värld av vita rosor

Blev inte att jag gick till mottagningen idag heller. Hade glömt att det skulle vara reparationsarbete i området så att vattnet var avstängt i tre timmar och om jag inte kan borsta tänderna eller ens få tvätta mina händer så kör allt ihop sig när jag inte får göra mig iordning.
Ringde och berättade det för sjuksköterskan som väl vet om att jag måste fixa till mig innan jag går ut och fick en tid imorgon klockan elva istället.
Ser inte fram emot att gå dit. Allting den senaste veckan har känts som ett enda stort hål i universum. Jag har överätit dagligen och därmed gått upp 4 kg och då mår jag ännu sämre nu när jag varit duktig och gått ner. Äckliga skabb.

Känner inte för att göra någonting alls, vill bara vara ensam och helst sova bort varje sekund av livet. Jag är misslyckad och vidrig och skonar gärna omvärlden ifrån att behöva se mig.
Men jag måste faktiskt gå imorgon. Ska ändå ut för att hämta mina BUP-journaler jag skickat efter och så ska jag traska iväg till en frisörsalong som fått bra omdömen för att kunsultera lite med dem och eventuellt boka tid om det känns bra där.
Egentligen hade jag tid bokad förra veckan på en salong men jag vaknade inte när mina alarm gick utan först av att mormor ringde en halvtimme innan min bokade tid. Panikslagen ringde jag direkt till salongen och bad om ursäkt och förklarade att jag inte vaknat förrän nu och därmed kommer missa min tid och frisören gav mig en enorm utskällning och sa att jag inte är välkommen tillbaka. Någonsin.
Brast ut i storgråt över hur fel jag är som bara förstör hela tiden och som aldrig kan göra något bra.
Spenderade hela onsdagen med tabletter och sprit och hade planerat att nu är det fan slut på min eländiga existens men så däckade jag i soffan och det blev ingen tur till himlavalvet för min del denna gången heller.
Sen dess har jag mått ännu sämre och på en vecka har jag bara lämnat huset två gånger. Varför gå ut när man är så patetiskt fel och äckligt ful?

Det ska bli intressant att läsa BUP-journalen men jag kan inte förneka att det är med nervös spänning jag kommer öppna den eftersom jag aldrig läst den tidigare och inte har en aning om vad som står där.
Antingen bryter jag ihop totalt eller sitter likgiltig över hur ingenting förändrats. Men jag är väldigt nyfiken på innehållet oavsett.

Säger härmed godnatt till er och lägger mig i sängen framför min nyinköpta bok Girl, Interrupted. (Det är lustigt hur mycket filmen skiljer sig ifrån boken, inte mycket stämmer överrens.)
ellen

hoppas allt ändå är okej med dig. och var försiktig med att läsa journalerna det kan göra jätte ont inuti men man får tänka att det var då, en tid för längesedan <3

påtal om girl, interrupted, är filmen eller boken bäst? eller nej, är boken bättre = är den värd att köpa? haha

Svar: <3 Det vet jag inte än, jag har läst omkring 50 sidor i den så det är ca 150 kvar att läsa haha. Men den är helt klart läsvärd av vad jag vet hittills! :3
E. Eliana

Daniella 🌙

fy vad elakt. förstår att hon kanske blev arg för förlorad arbetstid, men åh. alla kan fan göra misstag.

Svar: Tycker också det. Det kan ju alltid komma något i vägen som gör att man kan missa sin tid som trafikstopp, sjukdom eller så. Åh, hon var så elak :'c
E. Eliana




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info