Världens tråkigaste dag för favorithögtiden

Morgondagens efterlängtade Halloween kommer firas på det mest tråkiga sätt, men jag har inget val så det är inte något att göra åt saken. Istället för att fira med en fantastisk outfit och vara i ett väldekorerat hem som liknar något från den läskigaste spökfilm man kan tänka sig, men de där bästa vännerna man fantiserar om och har hur roligt som helst med bland drinkar och spooky Danny Elfman melodier så ska jag tvätta och städa och sedan ska jag i vanlig ordning bara sitta här och stirra på datorskärmen där ingenting någonsin händer utan flikar byts ut för att sedan komma tillbaka, om och om igen för kanske, kanske händer det någonting någon gång, tänker man. Men det gör det i regel aldrig.
Det blir en tråkig dag, extra tråkig eftersom Halloween är den enda högtid jag faktiskt riktigt ser fram emot och bryr mig om och alltid planerar inför. Någon gång ska jag hyra ett riktigt läskigt gammalt hus mitt ute i ingenstans och dekorera det så det ser ordentligt skrämmande ut med ljuseffekter och piffpiff. Skriva ut massor av inbjudningskort och bara sätta upp på anslagstavlor runtom i stan så vem som vill kan komma dit och ha en riktigt awesome Halloweenfest för en gångs skull. Ingen skulle veta att det var jag som anordnat festen och antagligen hade inte någon pratat med mig ändå men då hade jag åtminstone fått mig ett spökhus och så länge jag har massvis med drinkar så går det bra. Det vore fint, faktiskt. Men det skulle kosta mycket pengar och pengar är ingenting jag har mycket utav, så det får bli ännu en dröm att lägga på hyllan och ta fram och titta på när man känner för det. Sånt är livet.



NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info