Satan själv

Två psykmöten på rad imorgon. Först ett med sjuksköterskan för att gå igenom den behandlingsplan de gjort upp för mig för att se att jag tycker den "låter bra", vilket jag med all säkerhet inte kommer tycka låter bra för fem öre men min åsikt har aldrig haft någon som helst betydelse för psykiatrin så vad spelar det för roll? De lyssnar inte, jag pratar för döva öron. Jag kommer ändå säga vad jag tycker, trots att jag inte kommer bli lyssnad på.
Efter det har jag läkarsamtal med satan själv eftersom hon bestämt att jag inte längre ska ha Imovane, vilket kom helt ur det blå. För två veckor sedan när vi faktiskt hade läkarsamtal sa hon ingenting om Imovane och när jag upptäckte att hon skrivit ut ett 30-pack med "1 - 2 tabletter vid behov" när jag alltid haft tre som dos på ringde och frågade vad hon håller på med fick den hutlösa förklaringen att "Ja men du tar ju ändå bara 2 och sparar resten så det gör ingen skillnad om du får utskrivet den dosen när du redan tar två och inte tre." Jag blev så arg! Hon har inte en jävla aning om hur många tabletter jag tar, hon kan inte veta om jag tar en eller två eller 75 om dagen. Sedan om jag nu hade velat spara tabletter så hade jag inte tagit någon för jag sover inte på två så vad hade vitsen varit med att ta dem om man inte har någon effekt av dem? Jag förklarade mycket noggrannt för henne hur det faktiskt är, att jag inte sparat tabletter på flera månader för att jag sover så dåligt att jag inte kan spara något för jag behöver alla tabletter jag har för att få sova, och jag bad henne att förklara hur hon kommit fram till denna mycket intressanta teori om att jag tar just två tabletter varje dag och sedan sparar den tredje men det ville hon inte lyssna på det örat utan började prata om andra saker. Hon är så skamligt dålig och kan inte ta en diskussion. Hon kan inte stå för det hon säger och att hon vräker ur sig sådana påståenden är fan inte rätt. Att då gå från att först inte ens nämna att jag ska få minskad dos när vi faktiskt har läkarsamtal från början till att sedan skriva ut minskad dos och dessutom skriva EN till två tabletter vid behov, alltså ha med en överhuvudtaget, då är det ju precis som att jag inte behöver dem alls, till att sedan säga att "Nej, du ska inte ha Imovane längre för dem är farliga för dig, hade du inte haft dem när du flyttades över till vår mottagning så hade jag aldrig skrivit ut dem till dig! De påverkar ditt resultat i terapin och dem är jättefarliga!" Jag började bara skratta för hon är ju inte riktigt klok. Vi pratar om en insomningstablett som inte sitter i på morgonen. Det är ingen sömntablett utan en insomningstablett. Men nej usch den är såååå farlig för att det är en benzodiazepin och ååh jag är i stoooor fara, trots att jag haft den dagligen i tre år. Men då var det ju givetvis helt "skräckinjagande" att jag haft den så länge, för det är bara en medicin man ger tillfälligt och det faktum att det är den enda medicin som får mig att kunna sova hjälper inte, för den är så farlig och då måste den bort, trots att jag aldrig haft några problem med den men nej, den påverkar ju mitt resultat i terapin och oj vad farlig den är. Satan själv, är vad hon är.
 
Sedan jag bytte till psykosmottagningen i juni har jag bara fått problem med denna läkaren och blivit utsatt för hemska situationer på slutenpsyk för att hon inte kunnat skriva in min vid-behovs medicin i min medicinlista trots att jag påminnt henne flera gånger innan och sedan efter första katastrofbreaket då jag inte fick något lugnande för att det inte stod i listan och jag ringde henne när jag kom hem och sedan när jag kom till slutenpsyk två veckor därpå och fick ett svårt ångestanfall igen så fanns fortfarande ingen vid-behovsmedicin i listan. Den finns säkerligen fortfarande inte där.
Och så säger hon när vi pratar i telefon nu i veckan efter att jag går i taket efter hennes hutlösa vansinneshistorier om Imovane och dess påverkan på mig och hennes fanatiska rädsla för att jag ska ha medicin: "Men om du inte är nöjd med dina mediciner så får vi boka ett nytt möte!" Jag visste inte vad jag skulle säga för det är ju hon som inte är nöjd med mina mediciner. Det är ju hon som tar bort min Imovane och jag försöker bara ta tillbaka den för jag behöver den! Jag kan inte sova utan och jag har inte kunnat sova på flera dagar mer än några små tillnickningar hit och dit.
Hon frågade vilka andra sömnmediciner jag haft och jag svarade att jag haft varenda jävla en, och då ville hon ha namn och jag sa att jag kan omöjligt komma ihåg alla sömnmedels namn, så hon gav mig några namn och jag svarade ja, de har jag haft och de funkar inte men hon vill pröva Circadin igen och jag blir bara så arg på henne. Hon kan inte göra såhär, huxflux som hon vill. Hon är ingen jävla diktator, jag är en människa och det är mitt liv. Om jag bara kan sova med hjälp av Imovane så behöver jag Imovane. Den påverkar inte mig på något sätt under dagen eller är farlig. Jag tycker det är väldigt lustigt att man blir läkare när man är helt emot mediciner och säger att "man ska inte använda mediciner, man ska använda sig av terapi." Jaha men varför är du inte terapeut då?
Så det ska bli intressant att se hur morgondagen ser ut. Jag tänkte visa henne min bästa psykopatiska sida och jag är trött på att hon hela tiden ska trampa över mig som en äcklig översittare. Trampar hon på mig under samtalet imorgon så får hon ett skrivbord över sig. Jag blir väldigt, väldigt sällan arg, men man kan inte tåla hur mycket som helst och med allt annat som som raserar är jag inte på humör för att att vara den snälla lilla slagpåsen alla tror jag är.
Miss. Underground

Åh, minns när jag fick min ADHD-medicin utsatt från ingenstans när jag bytte från BUP-akuten till mellanvården. Har dock den nu igen men hatar sånt




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info