Det kanske kommer en förändring

Det är så mycket jag måste ändra på och det tar all energi jag har, och jag har ju inte så mycket till en början. Jag ska göra om allting. Flytten blir inte bara en nystart på boendefronten utan för hela mig. Jag har långt och länge gått och velat hit och dit med hur jag ska ha min klädstil och mitt smink och allt sådant, hur jag vill ha min inredning, hur jag vill göra med hela mig helt enkelt och för ca två månader sedan klickade det till och jag fick en slags vision om hur jag vill ha det och det kändes så rätt. Jag har äntligen hittat rätt spår och det känns så otroligt bra, men jag har så mycket planering att göra för att komma dit, det är liksom inte bara att köpa en en ny tröja, en krukväxt och ett läppstift och sedan vara klar utan det är en process och jag jobbar på den fast hittills har jag bara kunnat arbeta på det teoretiska; skissa upp ritningar i huvudet, göra listor, öva på personligheter och kroppsspråk som går hand i hand med det nya jag vill uppnå. Det handlar om insida och utsida och inte bara ett skal.
Jag planerar att ändra och starta om allt, men mitt mående är inte inräknat i detta utan det här gäller mig som person, den jag är utöver mitt dåliga mående. Jag är mycket mer än bara en trasig själ och mitt mående påverkas inte på grund av att jag äntligen hittat en stil jag känner riktigt är "Eliana", även om jag givetvis kände en stor lättnad när det blev uppenbart för mig hur jag vill ha min stil, eftersom jag har alltid varit så ledsen över att jag alltid varit så vilsen och aldrig vetat vad som egentligen är "jag" på samma vis förut. Nu har jag fått en ny synvinkel och det gör mig glad, jag bara längtar tills jag kan börja sätta igång med det praktiska och kreativa skapandet. Jag har ju trots allt ändå suttit och brainstormat, skissat, kollat på färgskalor och tyger, gjort collage för att se vad som passar ihop och inte och ja, Gud vet allt. Utöver det har jag haft teaterspel efter teaterspel i huvudet för att gå igenom olika scenarion som kan uppstå i olika miljöer och med olika outfits och jag försöker öva på lite olika kroppsspråk. Det är fullt upp.

Jag planerar mycket och noggrant för det här och det tar upp den lilla energi jag har kvar efter att sköta hemmet och katterna samt hålla koll så jag inte missar några videos som läggs upp utav de kanaler jag följer på YouTube. Jag är medveten om att min blogg är tråkig men det händer som sagt inte så mycket nu, jag planerar mest och tänker som så att när jag kommit igång och flyttat och börjar med mitt nya "Jag" så ska även bloggen bli bättre, men nu har jag i princip ingenting intressant att erbjuda. Men det här är en chans till en slags omstart i mitt liv och jag har faktiskt aldrig varit såhär exalterad över någonting förut.

Jag har ingen aning om hur lång tid det kommer att ta allt som allt, förmodligen relativt lång tid eftersom det kostar pengar också, och lägenheten kommer givetvis i första hand och sedan får garderoben komma i andra hand. Men oavsett så ser jag fram emot den dagen jag kan lämna det teoretiska och hugga igång med det praktiska. Jag vill verkligen försöka göra detta värt all den tid jag lagt ner på att visualisera och planera hur jag vill att det ska se ut och för en gångs skull uppleva det där dem säger; att drömmar faktiskt kan slå in. Även för trasiga själar som aldrig har någon tur i livet.



NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info