Av dig, min döda lilla blomma, finns bara jord kvar

 
Hallå där söta lilla blomma
Din äng står i blom
Hallå där söta lilla blomma
Det hörs stöveltramp
Hallå där söta lilla blomma
Förlamad du ler
Hallå där söta lilla blomma
Nu trampas du ner

Hallå hallå där nere
Hallå hallå där nere
Söta lilla blomma
Låt dom inte trampa på dig mer

Hallå där söta lilla blomma
Din äng den är död
Som dig min döda lilla blomma
Och ogräs nu föds
Ur dig min döda lilla blomma
Sin strålglans det tar
Av dig min döda lilla blomma
Finns bara jord kvar

Hallå hallå där nere
Hallå hallå där nere
Söta lilla blomma
Låt dom inte trampa på dig mer
Hallå hallå där nere
Hallå hallå där nere
Söta lilla blomma
Låt dom inte trampa på dig mer


Thomas DiLeva - Söta Lilla Blomma
(Jag tycker den här texten är superfin)

Ann-Ki

- skribent på http://dobbitazz.blogg.se

Thomas Di Leva kan verkligen konsten att få fram något smärtsamt på ett vackert sätt.

Svar: Ja, han är en speciell man på många vis. Jag lyssnar på honom när jag är på glatt humör eller behöver bli på bättre humör, men han har även gåvan att skriva vackra texter som denna som är som ren poesi.
E. Eliana




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info