Award

Jag blev tilldelad ett Blog Yeart Heart Out Award utav bloggerskan Solus. Tanken bakom Blog Your Heart Out är att man ska svara på fem stycken frågor angående sin blogg och sedan välja ut fem bloggar man tycker förtjänar lite extra uppskattning och tilldela dem detta pris. Bloggarna man ger ett pris till ska ha under 100 följare på Bloglovin'.

Vem eller vad uppmuntrade dig till att börja blogga?
Jag har alltid tyckt om att skriva. Min första kontakt med bloggvärlden kom 2007 men jag glömde alltid av att jag hade en blogg. Under den tiden skaffade jag nog omkring tre stycken bloggar men skrev aldrig på någon utav dem för jag visste aldrig vad jag hade som skulle kunna intressera någon annan. År 2008 skaffade jag en ny blogg. Jag hade slutat nian, flyttat till en ny stad och börjat gymnasiet och jag kände att jag behövde skriva av mig. Jag behövde ventilera, och eftersom jag inte är bra på att prata men desto bättra på att skriva blev bloggandet mitt sätt att få ur mig mina tankar och känslor.

Hur valde du ämne att blogga om?
Jag har alltid skrivit om min vardag, men folk som läser skulle nog säga att jag inrikar mig på ämnet "psykisk ohälsa." Det är ju snarare så att min vardag innehåller psykisk ohälsa så det var aldrig menat att bli sedd för det, utan jag ville skriva om min vardag, mina tankar och känslor och allt som pågår i mitt liv som inte är för privat, men min psykiska ohälsa styr ju i stort sett hela mitt liv så det blir ju det som blir "huvudämnet" så sett. Men ur mitt perspektiv är ämnet ändå min vardag.

Någonting de flesta inte känner till om dig?
Jag hade stora drömmar om att bli musiker. Jag var med och startade upp skolans första skolband och i slutet av nian hade jag startat upp mitt egna band där jag skrev låtarna och spelade bas och jag hade sökt in till estet musik. Bandet fick gå skilda vägar då jag var den enda som tog det på allvar och jag kom inte in på musiklinjen, utan media som var mitt andrahandsval. Jag var jätteledsen men i och med att jag alltid älskat foto och film så blev det ändå bra tillslut och jag läste TV och Film som huvudämne.
 
Vilka tre ord beskriver din stil?
Oversizetröjor, skinnyjeans, skateskor.

Vad gillar du att göra när du inte bloggar?
Det finns mycket jag gillar att göra men inte så mycket som jag faktiskt gör. Men för att ta det jag gillar: Jag älskar att gå på upptäcksfärd efter intressanta platser att fota och filma på eller bara vara vid, gunga, umgås med personer jag tycker om, titta på filmer/serier/videos.

Jag ger ett Blog Your Heart Out Award till:
Jag vet faktiskt inte, det verkar som de flesta redan fått en sådan här.
Miss. Underground

Haha, jo jag märkte också det. Det får nog bli en pause med denna nu!

Svar: Ja på två-tre dagar verkar det som att alla bloggar jag läser skrivit ett sådant här inlägg, haha :)
Eliana

Solus

- skribent på http://solus.blogg.se/

Oversizetröjor for the win :3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info