Veckan som gått

Igår var jag i stan för att hämta ut min apodos nere på Apoteket. Egentligen skulle jag gjort det i onsdags, men tanken var att jag och mamma skulle åkt till Nordens Ark och jag hade inte möjlighet att hämta den på tisdagen. Jag somnade inte förrän efter sex på onsdag morgon och orkade mig inte upp till att åka iväg. Sömnbristen som satt i sedan tidigare dagar gjorde mig sängliggandes i stort sett hela dagen.
Hade det inte ösregnat i torsdags hade jag åkt ner till stan då, men regnet vräkte ner och utan bil och med bussarnas sommartider skulle det bli väldigt tråkigt. Jag åkte tillslut ner igår i alla fall, passade även på att hämta ut mitt paket ifrån Lindex som innehöll ett par svarta, stora runda solglasögon. Med halva priset som gick på 40kr var det inte alls dyrt, synd dock att ingen Lindexbutik här i stan hade dem, utan att jag fick beställa dem ifrån hemsidan till butiken. Blir 29kr i frakt på grund av det men jag ville ha dem så fort jag såg dem och nu är de mina.
      Inför sängdags tog jag sju stycken utav mina Imovane istället för tre, eftersom jag ändå alltid tar omkring sex stycken för att få någon verkan. Men igår tog jag sju bara för att vara säker på att få vila ut. Den senaste veckan har varit bedrövlig med sömnlösa nätter och alldeles för få sömntimmar när jag väl kunnat somna. Det har inte direkt bidragit till ett gladare jag, så att säga. Jag har ju haft sömnproblem sedan jag var barn, men i och med att jag inte får handskas med min egen medicin så som andra människor gör får jag endast medicin för två veckor i taget, alltså två uttag per månad. Jag får heller inte insatt sex stycken Imovane som dos, för det är "för högt" säger dem. Men det är den dos jag kan sova på och då är det klart jag inte tar tre mindre bara för det är skrivet. Så givetvis tar tabletterna slut fortare när jag behöver dubbla dosen, alltså går jag utan sömntabletter under en veckas tid i väntan på att jag ska få hämta ut min apodos nästa gång.
Hur som helst, jag sov ut och vaknade till och med en timme tidigare än jag satt alarmet på. Jag städade, diskade och förberedde inför morgondagens tvättid. Jag gillar inte att tvätta, då jag bor på högsta våningen och det blir spring upp och ner mellan min lägenhet och tvättstugan. Turligt nog är det bara tre våningar i huset men ibland känns det som hundra. Speciellt när tvättpåsen väger så mycket. Det är åtminstone bra när det är gjort.
Jag kommer införskaffa mig en systemkamera om kanske två månader ungefär, det beror lite på hur ekonomin ser ut då men det är något jag önskat mig i flera år men aldrig haft pengar till. Jag studerade media på gymnasiet så foto och film är något jag verkligen gillar. Jag hoppas verkligen det kan bli en systemkamera snart så jag kan ta lite bättre bilder till bloggen. Just nu har jag en riktigt dålig Fujikamera som knappt kan ställa fokus.

Vi får se hur det blir, när det blir. Trevlig kväll.
tr

första gången jag är inne på din blogg. men vill ändå skicka lite styrka till dig på något sätt!
kram




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info