Finns det något som förgyller eller är allt som skimrar bara mina tårdränkta ögon?

 
Har ingen ork eller kraft till att skriva något långt och ingående, men mår riktigt dåligt.
Tänker på döden hela tiden och funderar verkligen på att lägga in mig. Jag orkar inte längre, jag tror hela tiden, godtrogen som jag är, att det ska bli bättre.
Men det blir det inte, det blir inte bättre. Jag mår bara sämre och sämre.
 
När kommer de bra tiderna alla säger och lovar finns? När kommer tiden läka alla gamla sår? Det gör den inte. Man minns, man minns för mycket och känner för starkt. De säger man är svag, de säger man bara tänker på sig själv och sina problem. Det är inte sant, jag tänker på alla, vill alla väl. Tänker på alla hemskheter i världen hela tiden och mår illa av ångest över hur allting är överallt. Våld, krig, osämjor, otrohet, rasism.... Så mycket lidande, och jag känner det lidandet väldigt starkt. Men jag känner också mitt egna lidande, och kankse ännu starkare just för att det tillhör mig. Men det vill ingen höra om, för man får inte tänka så. "För allt kommer nog ordna sig".

Men jag har väntat i nästan 25 år på att livet ska ändra sig. När kommer min tid?
 



NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info