Planering och summering

Försöker ta och organisera och strukturera upp saker och ting. Skriver många anteckningar, listor och kikar runt efter inspiration till hemmet och mig själv. Försöker få till det bra och fint.
Lägenheten kan bli ganska så fin när den är färdigpiffad men sådant vet man aldrig säkert, och jag blir aldrig helt nöjd med någonting heller. Jag tror helt enkelt hjärnan ser småfel som inte borde tänkas på bara för att självhatet finns och inte kan tillåta att acceptera att något jag gjort är bra.
Jag är pedantisk och är inte det jag gör perfekt så räknas det inte som dugligt. Därmed blir det aldrig heller dugligt, men jag försöker så gott jag kan i alla fall. Det är viktigt att man trivs i sitt hem.

Gällande mig själv så går det väl sådär. Har hamnat på lite rätare spår nu (tack och lov) gällande det yttre.
Jag vet åtminstone på ett ungefär hur det ska bli med kläder och hår, accessoarer etc. Inte 100% men det är en början och beroende på hur det känns när jag kommit en bit så får jag se hur det blir, om jag ska ändra något eller fortsätta med det jag påbörjat.
Det vore ju fint om det blev bra första omgången så man slipper göra om processen igen, det tar mycket på de psykiska krafterna och även pengar. Det är ett helvete att aldrig känna sig hel och hemma med sig själv, att aldrig veta vem man är. Att ständigt pendla mellan olika stilar för att man inte kan hitta rätt. Att vara kluven, att alltid känna sig splittrad. Frustrationsångest och sammanbrott. Jag vill slippa mer sånt nu. Jag vill hitta rätt - en gång för alla.

Gör en liten kort summering av andra saker som hänt senaste tiden här under:

     Förrförra veckan:  
■ Beställde biljetter till Harry Potter utsällningen som är i Norrköping mellan 29 maj och 7e september.

■ Självmordsförsök - akuten - slutenpsyk. Bröt ihop konstant inne på avdelningen eftersom min störning gör att jag hör alla prata om mig, viska om mig och stirra på mig och endast med negativa och ondskefulla intentioner. Krävde utskrivning söndag kväll, bakjouren kom klockan två på natten men jag fick inte komma hem förrän avdelningsläkaren anlände på morgonen.

     Förra veckan:  
■ Köpte ny mobil, beställde saker till lägenheten, vägde mindre, hade årets första riktiga vårsol, beslutade om vilken frisyr och hårfärg som ska fixas.

     Helgen:  
■ Misstankar om hjärtsvikt blir allt mer oroande. Organ som inte fungerar som de ska och kroppen som är konstig har pågått under en längre tid men efter att jag nu fick andnöd och sökt mer på symptomen så verkar det som hjärtsvikt är problemet.
Överväger om man ska berätta för någon. Jag har ju lovat mig själv att inte låta någon sjukdom ta mitt liv. Men det är så svårt att ta plats, berätta för andra om problem. Det är... själviskt. Jag är inte värd att ta plats, yttra mig. Komplex situation.

     Idag:  
■ Hade sista mötet med min psykolog innan hon går på mammaledigt. De har fortfarande ingen ersättare men de tror att tillsvidare kommer en psykolog ifrån allmänpsyk (jag går på psykosmottagningen) att ta sig an mig, eller så blir det någon ifrån DBT-teamet, med en kommentar ifrån min psykolog: "Dem är inte lika främmade för självskadebeteende som andra psykologer kan vara."
Jag avskyr att det alltid byts ut personen för mig inom vården eftersom jag har så oerhört svårt att känna mig trygg och lita på andra.

Mer än så har det inte varit, det är ganska stillsamt just nu. Imorgon ska jag ringa till frisören och boka tid någon dag nästa vecka. Är som vanligt ångestfylld över att klippa mig men den frisörskan jag hade sist var förstående och bra så jag litar lite mer på denna salong. Blir första gången jag färgar håret på salong och inte själv, det är också lite nervöst men det måste ju bli bra mycket bättre än att stå och göra sönder håret på egen hand då det är ganska mycket som ska göras i färgväg och jag vill inte ta den risken när håret är som det är.
Ska även ringa till BUP och be om mina journaler därifrån. Kan bli intressant läsning.

Jag skriver här en annan dag. Valeant.
ellen

blir så glad att du uppdaterar oftare nu, har saknat dina inlägg. tråkigt att höra om självmordsförsöket du skall ju leva för du är så fin! hoppas allt är okej med dig. kram

Svar: Nej men vad fint, vad glad du gör mig! Åh <3Jag hoppas detsamma med dig, att det är okej och så. Önskar jag hade mer tid och ork att kommentera hos andra, men allt är så stressigt jämt fastän man egentligen inte "borde" enligt alla andra. Men det är psykisk stress och det går inte att få ner den förrän den vill själv. Ta vara på dig, du är söt.
E. Eliana

ellen

jag känner igen det där med psykiska stressen. den är ganska mycket ibland. tror jag hittade dig på facebook för ett tag sedan (för du är väll vän med vapenbroder där) annars var det fel men vågade inte lägga till dig :( men ta hand om dig tänker på dig ganska ofta!

Svar: Sannerligen.
Det är mycket möjligt att du hittat mig där, jag har själv fått upp ditt namn flera gånger under "personer du kanske känner" men som jag skrivit tidigare på din blogg känner jag mig hemsk om jag lägger till någon, som att jag kräver något utav dem, tar mig för. Men jag har gärna dig på vänlistan där, om det är ömsesigt givetvis!
E. Eliana

tears & rain

Skulle det kännas bra med DBT? Har du gått i det innan?

Skoj med harry potter-utställning!
kram

Svar: Jag går i DBT blandat med KBT och gick även i DBT på BUP, men jag har ingen nytta av den, det funkar liksom inte. Men jag ska fortsätta gå i terapin (DBT/KBT blandningen) i några år, är det planerat. Ja det ska bli skoj att åka och besöka utställningen! :)
E. Eliana

Eriiza

Hej!
Jag vet, har inte skrivit på evigheter, men försöker
komma ikapp allt nu! =)

Har skrivit ett litet inlägg nu om vad som skett under tiden jag varit borta.

Du skrev för längesedan en kommentar ang. mitt inlägg om det min läkare sade om att
jag inte kunde ha fått psykos då jag har borderline.
Läkaren är dum i huvudet, därav blev jag förbannad, vet mycket väl att vem som helst kan få psykos.
Så j*vla löjligt bara..

ellen

nu hittar jag dig inte :( kan du inte lägga till mig? eller om det är för mycket kan du inte skriva en kommentar på min blogg vad du heter på facebook så kan jag radera den kommentaren sen så lägger jag til dig hehe. kram!

Svar: Jag kan lägga till dig :)<3
E. Eliana




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info