På vägarna i natt så jagar vi ifatt med karta & kompass - Ingen vila, ingen rast

Idag har det varit väldigt trögt och nu när jag inte kunnat få sova mer än ca 3 timmar per natt sedan jag flyttade hit för en månad sedan så ville jag verkligen inte gå upp när jag väl somnat men jag var tvungen eftersom mamma och hennes man skulle komma och skruva åt väggfästet till min nyinköpta TV och den hängde så snett mot golvet att jag inte vågade låta det gå längre ifall allt skulle lossna då vi inte kunnat skruva åt den helt när vi monterade fast fästet eftersom jag hade en för tjock rörtång som inte kom åt ordentligt.
Jag kom upp tillslut och mamma hade med sig hembakta kanelbullar och TV:n blev rak och fin. Däremot blev jag förbannad när jag fått till mig av personalen att det är ComHem-hus och då köpt en kabel till det uttaget och så är signalstyrkan så svag att bilden på tv-program är extremt suddig. Först trodde jag det var TV:n och ändrade inställningarna som en tokdåre, men idag satte jag i en film för att se om det verkligen inte var signalen som strulade och visst var det så. Får sedan höra utav kvällspersonalen att de bytt leverantör flera gånger sedan ComHem och att de inte "vet" vad de har nu. Hon frågade varför jag trodde det var ComHem och sa till henne att jag frågat flera utav personalen om det innan jag köpte kabeln just för att vara säker och inte köpa fel och det förstod hon inte alls varför de gjort då de bytt till två andra leverantörer efter att de hade ComHem och även satt dit flera olika uttag, men hos mig finns bara ett uttag till TV:n.
Hon sa att hon skulle ringa någon imorgon och höra vad som kan göras åt det här. Nu tittar ju jag aldrig på TV utan spelar bara och ser film på den, men när man startar den och ser en suddig bild så tänker man ju genast att det är bildinställningarna och ska försöka rätta till, och det ingår ju grundutbud i hyran och då ska det ju fungera på rätt sätt. Blir bara ledsen. Ingenting blir någonsin bra.

Invigde hursomhelst både nya TV:n och framförallt; den efterlängtade 3D-versionen av Jurassic Park.
Det blev dock ingen 3D då jag inte fick med glasögon vilket jag antog man fick och inte tänkte på att kolla upp, men jag fick se den fina filmen i HD åtminstone och det var fantastiskt nog.
Mer har jag inte direkt gjort idag. Det går segt och jag får inte sova som jag behöver vilket gör mig mer och mer lättirriterad varje dag och jag har inte ork till någonting. Sömnen vill bara inte komma och jag kan inte somna om när något väcker mig. Det är jobbigt och inte särskilt vackert att ha gulröda ögon halva dagen efteråt. Det känns verkligen som om alla atomer i hela världen hatar mig och gör allt för att driva mig till någon onämnbar plats i hjärnans mörkaste vrå som inte går att ta sig ifrån. Ingenting är verkligen på min sida och allting går bara runt i en evig livscykel av ondo som förgör och förstör.

Jag tänker lyssna på Kent och se på YouTube tills sömnen kommer framåt gryningen. Det är den finaste vardagssysslan jag har.

Vad som än har gjort mig elak, feg
Vad som än har hänt, är allt mitt fel
Vad som än har gjort dig vänlig, ren
Allting är försent
Daniella 🌙

du är så vacker <3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info