Weight for a fat whale

Idag visar vågen samma siffror som när jag strax efter årsskiftet 2008/2009 började vårterminen under mitt första år på gymnasiet. Ändå ser kroppen ut att väga minst 15 (säkert 20) kilo mer än vad den gjorde då.

Jag ser ärligt talat inte någon direkt skillnad på min kropp idag jämfört med hur den såg ut då jag vägde som mest. Andra påpekar det och klädstorlekarna är mindre men ögonen ser i stort sett precis samma figur som tidigare när de ser kroppen eller tittar i spegeln. Att jag är 27 kilo lättare än för ett år sedan är helt omöjligt att se.

Mina drömmar om pinnsmala ben, nätta små armar och en välmarkerad midja utan en tjockisbula på magen verkar precis lika långt bort som tidigare.
Det är min lott här i livet, att vara olycklig och miserabel i alla sammanhang och att aldrig lyckas med någonting. Men jag tänker nå min drömvikt oavsett, även fast jag aldrig kommer få den där fina kroppen jag suktar efter och försökt få i alla dessa år. Det är någon högre makt som vägrar låta storleken på mina kroppsdelar bli mindre fastän de logiskt sätt borde vara det när vikten minskar, och så länge den här högre makten inte vill tillåta mina lemmar att bli smala så kommer jag fortfarande vara lika fet när jag nått drömvikten.
Jag är en råtta och livet en hånfull vildkatt.

Jag väger 7 kilo mer än min lägsta vikt och 15 kilo ifrån min drömvikt. 15 kilo, det fixar jag.
Om så än himlen brinner upp och alla änglar blir till aska tänker jag fortfarande göra allt jag kan för att hålla mitt löfte gentemot mig själv.
Daniella 🌙

vad fin din nya design är <3

Svar: Vad snällt av dig, tack du fina sommarfjäril! <3
E. Eliana

Robin Autogoy

- skribent på http://autogoy.blogg.se/

Huvudsaken är att du trivs med dig själv. Jag hoppas bara att du inte får en hemsk förvrängd självbild och att du går ner dig totalt psykiskt. Och psykiskt för den delen. Du är fin, men även om man hör dom orden tusen gånger om så kan det inte påverka hur man själv tycker alltid. Jag hoppas att du kommer trivas med din kropp en dag. Och det kommer du att göra! Kärlekskramar.

Svar: Jag har haft en förvrängd självbild sedan barndomen, enligt alla andra. Själv ser jag ju att jag har rätt och att dem ljuger för att vara snälla eller försöka få någon slags makt.Och jag är redan totalt nedgången psykiskt...

Men tack ändå, för att du vill se det som om något positivt finns och kan ändras/uppnås/vara/bli. Du är rar.
E. Eliana

Miss. Underground

Usch, förstår tankarna. Jag har gått ner några få kilon och är i min egna max-vikt. Men jag tycks inte ha samma smala som innan...

Svar: Det är hemskt när det är så, man blir ju jätteledsen när man ser större ut än när man vägde samma förut. Förstår det inte, logiken där. Men knäckt blir man allt.
E. Eliana




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info