Taxmannen

 Jag har precis lämnat min gosiga säng för dagen, även om jag egentligen skulle vilja ligga kvar, men jag blev väckt lagom till soluppgången av extremt störande ljud som medvetet framkallades just för att väcka mig utav min ena tokstolle till katt. Jag vaknar alltid på detta sättet och alltid hur tidigt som helst. Ibland är det inte ens ljust ute när jag blir väckt första gången, och när jag då gått upp för att ge nytt vatten, fylla på torrfoder och lägga upp blötmat till frukost, göra rent kattlådan och sedan lägger mig igen så är det genast öronbedövande oväsen igen som inte går att ignorera eller somna till. Jag får riktig maktlöshetsångest efter ungefär en halvtimme med oväsen efter oväsen och vad jag än gör så slutar han inte. Jag säger till på skarpen, jag går dit han kraffsar och tar honom därifrån, jag markerar strikt med både tonfall och att ta tag i honom och säga "nej" och "fy" men han bryr sig inte. Han har aldrig brytt sig när man säger till honom oavsett vad det gäller, men när man bara fått sova i ungefär tre timmar och sedan blir väckt på sådana här vis så tar det tillslut på psyket, det också. Dessutom har jag oerhört svårt att somna om när jag väl vaknat och det gör inte saken lättare. Nu kunde jag i alla fall få sova i ungefär två timmar efter att jag först blev väckt, även om det tog ungefär lika lång tid innan tokstollen lugnat ner sig och slutade hålla på med oljuden...

Idag är det väldigt kallt här hemma. Ute blåser det ganska kraftigt och himlen är trist och täckt av gråa moln.
Jag har inte varit ute än men jag fryser bara av att vara här inne så jag kan tänka mig att det är väldigt kallt ute också.

Igår var det som nämnt i tidigare inlägg familjemiddag. Det var obekvämt för mig men när alla på min mammas mans sida åkt hem var det bara jag, min syster, hennes pojkvän samt mamma och hennes man kvar. Då var det inte lika ansträngande och jag pratade till och med då och då. Mest om skräckfilmer, teknik och lite speciella saker som ingen annan riktigt förstår hur jag ens kan komma på. Jag har en förmåga att komma på ord, fraser och underliga blandningar av varelser som jag sedan kan utbrista mitt i ett skrattanfall medan alla omkring tittar lite sådär snett på mig och frågar hur jag kommer på allting. "Jag har en fantasifull, fantastisk hjärnfabrik" svarar jag ibland. För mitt talspråkbruk är ganska ovanligt, jag blandar svenska med andra språk, använder gammaldags ord och rättar alltid alla som använder fel grammatik eller uttalar något ord på ett alldeles för tokigt sätt, plus att jag lägger till en hel del egenskapade uttryckssord i mina meningar. Tillsammans bildar dem väldigt udda meningar som jag själv kan sitta och skratta åt för att de är så väldigt underliga, samtidigt som jag ibland kan tycka lite synd om min familj som får utstå när jag pratar eller skriver så. Det är ju inte konstant utan bara någon gång här och där i ett passande sammanhang, men tänk vad tråkigt det vore om vi alla pratade och skrev på exakt samma sätt. Jag är en udda person och då går det bra ihop med ett udda ordförråd.

På kvällen var det egentligen min tanke att slurpa i mig vodka men jag var inte alls på humör för det så jag satt istället och såg på film. Det blev tre filmer i rad varav den första jag såg var väldigt annorlunda men samtidigt trevlig att titta på. 3 Geezers heter den och ska se ut som en slags dokumentär av ett ålderdomshem där personen som filmar de boende är skådespelare och har fått en roll som en 80-årig man och vill ha lite research av hur gamla människor egentligen är. Dock är det ålderdomshem han besöker inte riktigt som alla andra.
Den var faktiskt okej trots allt, jag blev ganska förvånad när jag startade den och såg stilen på filmen och gamla män sitta och läsa manus, jag tänkte att "jaha... vad sjutton har jag laddat ner för något egentligen?" men det var ett tidsfördriv åtminstone, ingen film jag skulle se igen men ändå inte en utav de sämsta jag sett.
Såg även på Monsters Inc och någon annan film som jag inte kommer ihåg någonting utav. Jag laddar även ner TV4's program som gick 1997-1999; På Rymmen. Jag älskade det programmet när jag var mindre så jag kom att tänka på det tack vare att jag sökte på ett annat program som jag fick en tanke på helt från ingenstans; Rally Planeten. Jag ville alltid själv delta i deras slime-banor för det såg så himla roligt ut. Det blev aldrig så.

Hur som helst, idag ska jag bara sitta och tråka bland filmer och YouTube. Jag ska även försöka att inte äta någonting idag då jag ätit så himla mycket de senaste dagarna och jag vill verkligen inte gå upp de 12 kg som jag lyckats gå ner hittills. Då vet jag inte vad jag gör, då blir det nog ett abrupt hejdå till livet.
Jag har 31 kg att gå ner tills jag når min drömvikt och jag tänker inte ge upp. En smal Eliana är en fin Eliana. Eller ja; finare.



NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info