En riktigt seg dag

Idag är en sån där oerhört seg dag då jag egentligen inte orkar göra någonting. Jag snoozade i en och en halv timme och gick till slut upp vid kvart över ett. Jag slängde skräp, bokade tvättid till imorgon vilket jag inte alls ser fram emot men jag måste verkligen tvätta så vad har jag för val? Hämtade posten och betalade in två räkningar som kommit.
Mina böcker jag beställde finns nu att hämta på ICA så jag får pallra mig dit någon dag och hämta dem. Jag kan ärligt talat säga att det inte lockar särskilt mycket att gå utanför dörren eftersom jag är så orkeslös och ändå aldrig kan se bra ut och då går jag bara där och skäms över hur ful jag är vilket gör att min paranoia bara blir tusen gånger värre än den kanske annars skulle varit.
Pengarna kommer in på torsdag så då kan jag passa på att hämta ut paketet med mina fina böcker eftersom jag ändå ska ut och handla med mamma. Förutom att vi inte gjort det de senaste två månaderna, men det gör vi nog nu tror jag. Ska även inhandla en födelsedagspresent till min mammas man som fyller år om två veckor. Det är så himla svårt att köpa presenter till folk tycker jag, det blir en sådan press på hela situationen, för tänk om de inte gillar det man köpt till dem? Vad vill de ens ha, vad behöver dem, vad gillar dem egentligen? Jag tycker att när det kommer till att köpa en present till någon, så är det faktiskt då det framkommer hur väl man känner personen. Har man lätt att hitta en present till den så vet man mycket om vad personen tycker om. Jag vet att mammas man gillar sprit, så jag får leta present på Systembolaget. Det låter som en plan tycker jag.

Jag gjorde om lite på designen här idag. Jag hade inget bättre för mig. Dock blir jag ju aldrig nöjd men det vet jag ju om, så de spelar egentligen ingen roll hur mycket jag fixar och trixar för det blir ändå aldrig precis som jag vill ha det. I ärlighetens namn vet jag inte ens hur jag vill ha det, jag får aldrig någon bild på hur det ska se ut, jag bara gör saker och ting efter hand som de dyker upp i huvudet. Vad ska man kalla det? Kreativ impuls, impulsiv kreativitet? Det sista låter lite finare.

Jag har varken ätit eller druckit något idag så jag tänkte ta mig en mugg te nu. Ha en fin fredagskväll allihop.
Solus

- skribent på http://solus.blogg.se/

Vet hur det känns med såna sega dagar ha! älskar din nya design (;

Svar: Tack så mycket :')
Eliana




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info