57

Imorgon blir det födelsedagsfika för mammas man som fyller 57 år. Jag är inte helt säker på vad jag ska ha på mig men jag tror på ett ungefär i alla fall. Väskan är förberedd med alla saker som ska med och jag hoppas innerligt att mitt hår kan vara snällt mot mig och bli bra. Jag får extrem ångest när jag har en dålig hårdag, vilket jag har nästan jämt och jag måste gå och kolla i speglar med jämna mellanrum för att se att det inte blir värre. Det är en slags tvångsfixering som är oerhört påfrestande och det gäller inte bara håret, utan även sminket och framförallt läpparna. Men det blir ju så att när man redan är ful så vill man ju gärna inte riskera att se ännu fulare ut.
Jag hoppas det inte blir en jobbig dag imorgon, i och med att det ändå ska vara en del folk. Tur att dem har en en gosig hund i alla fall, han är underbar, men han är inte heller så överförtjust när det är mycket folk och särskilt inte eftersom det kommer två ungar som ska vara på honom hela tiden. Han är sju år nu men han kom till familjen 2010.

Jag ska dricka te och se vidare på Buffy nu.



NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info