Welcome to the bottom line, suffering darkness in my eyes

Jag saknar att sitta på öde lekplatser tillsammans med en fin vän och varva att gunga högt i luften med cigarettrök i lungorna och att sitta prata om allt och inget medan man klunkar sina medhavda alkoholblandingar i läskflaskor. Jag hade behövt det nu, även om det inte längre är väder för det.
Jag saknar den tiden man hade en anledning till att stanna uppe hela nätterna, när man gjorde det för att man ville och tyckte det var roligt och inte för att man har så mycket tankekaos och hjärtesår. Jag hade en trasig själ på den tiden också men då hade jag åtminstone alltid någon. Internet var fullt av människor att chatta med och i verkliga livet kunde man alltid träffa någon då och då eftersom allt silades av mer och mer och gick ifrån att ha dagliga vänner till någon man träffade en gång i veckan till någon gång i månaden och tillslut blev det någon gång om året och nu är det ingen gång alls för det finns ingen kvar.
Man ger upp mycket själv tillslut också, när allt dras ifrån en jämt och ständigt. De få gånger jag får ett meddelande på Facebook mumlar jag bara irriterat "vem fan vill mig något?" eftersom jag förväntar mig att det ska vara någon som self promotar och inte någon som faktiskt vill prata med mig. Jag har gett upp det här med vänskap, det är precis som kärlek: inget som är menat för mig.
Miss. Underground

känner igen det där jättemycket! Det är som min "vänskaps-veva" också. Hade mycket "vänner" innan, sen lite mindre och bättre, sen mindre och nu knappt en riktig vän.. känns så ensamt och meningslöst. Och det blir bara svårare och svårare att få en vän med tiden. Hårt att acceptera för mig att ingen riktigt gillar mig :/

Svar: Det är tråkigt att det blivit så för dig :( Jag har aldrig haft många vänner men alltid haft någon i alla fall, tills för ett år sedan. Då försvann den också. Kram på dig fina, önskar jag hade orken att skriva något till dina inlägg men jag har bara tomt i huvudet, men jag läser i alla fall ♥
E. Eliana

Miss. Underground

Och btw! Hur fixar man, som du har gjort här på din sida, så att musiken inte spelas upp direkt, utan att man själv får trycka på play? (använder samma musikspelare på tumbl, hade varit kul att veta! :)

Svar: På sidan man skapar spellistan kan man välja om den ska startas automatiskt eller inte, men när du redan lagt in den ändrar du bara värdet från true till false i koden :)
E. Eliana




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info