Under en timme på natten

Gitarrgrannen har fortfarande fest trots att klockan snart är halv tre och det ska vara tyst efter klockan elva. Det är inte så att jag är trött och försöker sova idag ändå, men jag tycker det är viktigt att man visar respekt för de runt omkring sig och det finns faktiskt trivselregler. Men ingen följer ju dem ändå. Det är nästan alltid någon som har fest här, denna festen är väldigt tyst jämfört med många andra men störningar som störningar.

Jag har suttit i ett par timmar och ströpysslat med en mörkare färgskala på designen. Det är något jag velat göra ett par dagar nu men aldrig riktigt haft energi eller några idéer alls till, för egentligen vill jag göra om hela layouten men jag kommer inte på någonting alls gällande den biten. För jag vill inte ändra bredden på content eftersom jag tycker det är fult att ha den bred om man lägger upp bilder man tagit från nätet, då de flesta bilder från Tumblr, WeHeartIt etc är runt 500px och då ser det så dumt ut att ha hundra pixlar döspace på bägge sidor, så jag kör alltid omkring krokarna jag har nu. Det begränsar mig ganska mycket just designmässigt eftersom jag skulle kunna göra så mycket mer om man alltid kunde lyckas hitta bilder som var större för då man kan alltid minska dem, men sådan tur att hitta stora bilder har man inte, så inläggsmässigt är det denna bredd som passar min blogg bäst och därför håller jag mig till den.
Jag får klura lite mer på designen för jag vill ogärna bara byta färger och bilder, det blir supertråkigt. Men just nu är inte min kreativitet på topp utan den har seglat iväg med något skepp långt bort och inte ens med världens mest utvecklade stjärnkikare kan jag se vart den tagit vägen. Den är någonstans bortom horisonten, men vart vet jag inte. Den kommer tillbaka, det gör den alltid även om det oftast bara är kortvisiter här och där på senare tid för min kreativitet har fattat tycke för att segla på de sju haven bland sådant som inte håller den tillbaka. Hos mig finns det alltid något som håller den tillbaka och den får aldrig riktigt utlopp för det den vill och behöver. Må du segla över trygga vatten, lilla vän.
 
 
Imorgon väntas regn och jag behöver verkligen köpa hushållspapper, cigglys och kattströ. Jag förstår inte hur katterna lyckats ta slut på nästan 30 liter strö på två veckor när det normalt sett går åt två påsar (20 liter) i månaden... Jag går ogärna ut i regn. Jag går ogärna ut själv överhuvudtaget eftersom jag både är socialfobiker och väldigt paranoid. Det är ingen bra kombination. Vi får se hur det blir imorgon. Än så länge är det ingen akut kris med ströet men det börjar bli och jag vill gärna ha cigg.

Giselle Rosselli - They Stay Down Deep
Ann-Ki

- skribent på http://dobbitazz.blogg.se

Det har hänt att mina grannar har haft fest och varit stökiga långt in på sena natten. Jag får ångest när det är stökigt... Men jag har oftast försökt stå ut. Men vid tre till fyra tillfällen de senaste åren har jag ringt jouren när grannarna hat hållit väsen och då har klockan oftast varit 04.

Svar: Vi har dock ingen störjour, och en gång var det så otroligt livligt att till och med min säng vibrerade av den höga musiken och mina glas i köksskåpen skallrade, så jag tänkte att jag får ringa polisen, men de sa att de har viktigare saker att göra. Det här lägenhetshuset är en partykåk och det är riktigt outhärdligt ibland, speciellt den perioden då det var fest VARJE dag mellan 5 på eftermiddagen till 4 på natten med techno/rave skitmusik. Turligt nog ska jag ju flytta snart.
E. Eliana




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info