Terapiplanering och Smosh

Igår var jag i stans köpcentrum för att leta födelsedagspresent till mormor som fyllde hela 90 år igår. Vi ska hem till henne på lördag och fira och det ser jag fram emot. Jag älskar min mormor hjärtligt.
Efter många timmar lyckades vi tillslut hitta vad vi ville köpa henne och så får vi hoppas hon tycker om dem. Vi köpte varsinn långärmad tröja till henne, den jag köpte är svart och har en stor polokrage som hänger löst ned och syster köpte en vinröd kofta samt ett rött läppstift till lilla mormor.
Jag som har extremt svårt att gå tomhänt ifrån en butik med saker jag vill ha fick tag i en jättegosig tröja på H&M samt en mycket fin skjorta på Cubus rea.
Efter att ha vandrat runt, runt inne på köpcentret fick vi tillslut tag på allting vi behövde och begav oss till varderas busshållplats. Vi hade varit i stan från halv två till klockan sju.
Min buss kom först så vi sa adjö och jag åkte hem, helt mörbultad i kroppen. Jag hade även skoskav så det gjorde ont att gå.

Tröjan ifrån H&M.
 
När jag kom hem blev jag lite ledsen över att jag missat Smosh's livestream, men till min glädje hade jag inte alls gjort det, då jag helt enkelt bara glömt att konvertera tidsskillnaden. Klockan tolv på förmiddagen började de sända hemma i Sacramento medan sändningen började klockan nio här hos mig. I sju timmar satt jag non-stop och tittade på deras livestream, jag skänkte även $25 till deras kampanj, då de håller på att samla ihop pengar till att göra ett riktigt bra spel baserat på en återkommande sketch de har på sin YouTube kanal.
Det var enormt roligt, alla timmar var underhållande. Vid fyra-tiden på morgonen fick jag gå och lägga mig men jag hade sett klart från början till slut och det gjorde mig glad. Jag fick många skratt och man kan inte låta bli att älska dessa grabbar mer och mer.

Från livestream sändningen inatt ↑
 
Idag var jag hos psykologen. Vi ska göra upp en planering inför terapin som vi ska påbörja. Det kommer vara en blandning av KBT och DBT. "Vi får anpassa den efter dig så den blir individuell" sa hon och det låter ju bra. Men hon sa att hennes mål, det vi ska sikta mot, är att jag ska bli helt fri från självdestruktiva beteenden. Det kan jag säga att det går inte. Jag har alltid gjort något destruktivt, även fast jag inte visste om att det var kallat så när jag var barn. Det är en del av mig, och det gäller alltså inte det ytliga, som sår av olika slag eller blåmärken, jag har det inuti. Varje relation jag är i blir självdestruktiv, oavsett om det är en vänskapsrelation eller en kärleksrelation, eller familjerelation. Jag är som en nattfjäril ut och in; de dras till ljuset, jag dras till mörkret.

Efter psykologbesöket gick jag in till centrum, köpte en flaska vin och en flaska vodka, tejp till mormors presentpapper samt en ny bläckpenna. Efter det tog jag bussen till det ICA som ligger i mitt område och köpte två energidrycker, en Sprite till vodkan samt kattmat och strö till kattlådan. Sedan flummade jag runt lite med min webbkamera som jag avskyr av hela mitt hjärta för att den har sån dålig kvalité på bilder. Jag försöker rädda bilderna så gott jag kan i Photoshop men det är inte alltid det går tyvärr.

Klockan tickar på och jag har inte druckit någonting än, men jag tänkte fiska fram min vinflaska. Det är ett vitt vin jag aldrig smakat tidigare, då det är på flaska. Jag köper alltid lådvinsbox när jag handlar vin. Det ska bli intressant att hur det smakar. 55kr för 750ml är ju ganska billigt ändå.
tr

bra ändå att det anpassas så efter dina behov.
Har du gått i dbt eller kbt förut?
kram

Svar: Jag gick i DBT när jag var yngre och gick på BUP, men det hjälpte absolut ingenting plus att jag inte klarade av gruppen då jag har socialfobi :(
Eliana

Miss. Underground

Kul med smosh! Har inte riktigt fastnat för dem helt (än). Har du kollat något på pewdiepie eller så? Var sjukt mycket på han innan, vet du om han kanske har någon livestream? Och vart ser man dessa livestream's?

Jag håller också på med psokolog och det står mellan DBT och MBT för mig. Vet inte än vad det blir men får se. Är lite orolig för gruppsamtalen dock, men samtidigt också nyfiken.

Och btw, så söt du är!! Du ser ju hur smal och fin ut som helst!
kram




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info