Slutenvård - avdelning 67

Varit inlagd i fyra dagar men kom hem igår. Det kändes otroligt skönt att få sova i sin egen säng. Jag verkligen avskyr sjukhussängar!

Jag orkar faktiskt inte skriva varför jag fick läggas in, det är en ganska lång historia. Men jag har tack vare avdelningsläkaren fått en behandslingsmedicin igen, ÄNTLIGEN! Valdoxan heter den och trots att min läkare, alltså den jag har i öppenvården, inte var förtjust i medicin för att "nej Eliana ska inte ha någon, hon ska ha terapi" så lyckades avdelningsläkaren övertala henne till det. Kan man inte ha den avdelningsläkare som standardläkare istället, då hade man ju kanske kommit någonvart.

Här är ett par slumpade bilder från mitt rum under dagarna som gått:

Jag blev nekad Stesolid när jag verkligen behövde. Min läkare hade inte skrivit in den i min medicinlista trots att jag har den vid behov, så jag blev arg och ristade in "Psykironin." Ser mer ut som ett U än O dock, det är inte lätt att få det fint med en nyckel och en sjudande ångest och rasande ilska inom sig.

Jag hade turen att få eget rum. Jag vägrade totalt att bli inlagd om jag inte fick eget rum då min socialfobi och paranoia gör delat rum till ett helvete för mig.

Det hände en sak som gjorde mig extremt upprörd. Jag fick en 10mg Stesolid men det hjälpte inte. Jag behövde smärta, så jag nöp upp hela handen och slog näven i väggen tills den slutligen blev svullen och blå. Dagen efter såg den ännu värre ut. Bilden är tagen direkt efter att jag satt mig på sängen när jag inte längre orkade slå på väggen.

Och så fick jag då äntligen en medicin igen. Denna innebär dock regelbundna blodprovstagningar då den påverkar levern, något jag inte ser fram emot då jag har sprutfobi. Men jag får stå ut.

Imorgon ska jag till min psykolog på öppenvården och jag hoppas inte det blir något långt, tråkigt samtal som vanligt. Jag har inget tålamod alls.

Nu ska jag göra fruktsallad på äpple, banan och vindruvor. Vi hörs.



NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info