Systerdag och GBG drömmar

Idag kom syster hem till mig. Hon hade köpt med sig pastasallad till oss, sån där man plockar ihop själv i butik, samt tropisk dricka och kanelbullar.
Vi hade det trevligt och vi filmade en liten video tillsammans, men jag är tveksam till huruvida jag ska lägga upp den någon dag eller inte, den blev ganska så stel och tråkig. Vi får se helt enkelt.

Det regnade idag och termometern visade endast på 16 grader. Det blev på med en ful tjock ylletröja som sticks så in i bomben, men har man en skjorta under så känns det inte, samt världens mest slaffsiga outfit överhuvudtaget. Precis som vanligt. Det är så min stil ser ut, den ser väldigt laid back ut och det är den också, men jag spenderar ändå en hel del tid med att välja ut vad jag ska ha på mig när jag väl ska iväg.

Förövrigt så längtar jag så otroligt mycket efter att få åka till Göteborg. Jag saknar min fina hemstad, jag behöver andas in storstadsluft, höra spårvagnspling och traska längs gatorna som stal Berggrens ungdom.
Det sorgliga är att jag varken har pengar eller sällskap till finaste staden. Det får vänta, även om jag känner en sådan enorm saknad efter hemtrakterna. Detta är faktiskt det första året någonsin som jag inte åkt till Göteborg en enda gång, undantag för att besöka mormor. Jag har inte haft pengar till resa/nöje, och jag har inte haft någon att umgås med. Då är det inte så roligt att åka, oavsett hur fin staden är och oavsett hurpass mycket bättre man faktiskt känner sig så fort tåget närmar sig centralstationen. Göteborg förblir alltid min stad.
ellen

Du får komma och umgås med mig :)

Svar: Det vore jättefint att göra det någon dag. Dock skulle jag säker skrämma iväg dig direkt :(
Eliana

ellen

nej varför skulle du det :( vi skulle ta en lååång fika med massa kaffe hihi

Svar: Det låter superfint. Det ser jag fram emot att göra någon dag.Det gäller bara att ha pengar, de där små papperslapparna som aldrig finns .__.
Eliana

Bibi

- skribent på http://solus.blogg.se/

Du har en sjukt fin stil måste jag säga (;

Svar: Tack, åh vad fint skrivet!
Eliana




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info