Psykologleenden och terapi

Nästa vecka sätter jag igång med terapin. Vecka 47 kommer psykologen och jag ha en utvärdering för att se hur vi tycker det fungerar, och om det fungerar bra fortsätter vi men om det inte leder någon vart så får vi hitta något annat sätt att arbeta på. Så nästa vecka börjas det med veckokort, pärmar, kedjeanalyser och allt som hör till. Det ska bli intressant att se hur det går.

Jag berättade för min psykolog att jag känner mig mer intresserad utav saker och ting sedan jag började med Topimax. Jag har återigen viljan till att göra saker som jag tycker om, kanske inte helt fullt ut men jag har åtminstone viljan. Det har jag inte haft på länge, länge.
Jag berättade för henne att det kändes bra men samtidigt så konstigt för jag har varit totalt avstängd ifrån allt positivt men nu kan jag faktiskt se fram emot att göra vissa saker. Hon tyckte det lät jättebra.
Jag måste säga att av alla de preparat jag gått igenom har jag haft oturen att inte ha effekt utav ett enda, men så får jag insatt den här och känner faktiskt skillnad. Det är konstigt, men jag är tacksam.
Jag mår ju fortfarande likadant, men jag har inte ett kolsvart tänkande längre. I och för sig har det bara gått sisådär fem - sex dagar som jag känt mig på samma nivå men det är ju ändå flera dagar i rad, gentemot att inte ens kunna gå en halv dag utan att tänka extremt mörka tankar. Det enda som är skillnaden i måendet är ju det att jag har återfått mina intressen. Jag vill hålla på med det jag tycker om och jag ser fram emot att få göra det. Det saknas bara utrustning och material men så länge ambitionen finns så klarar man allt, och när jag väl är insatt i något så går gör jag alltid mitt bästa och försöker alltid göra lite extra om det går.
Psykologen sa att då är det nog en ypperligt bra tid att passa på att börja med terpain och jag svarade: "Ja, det var lite det jag tänkte komma till." Jag gav till ett lätt skratt.
För första gången fick min psykolog se mig le och skratta och för första gången fick jag också se henne le och skratta. Det var den trevligaste besökstid vi haft tillsammans.
Solus

- skribent på http://solus.blogg.se/

Skit bra att medecinen hjälper! vad är medecinen för om det är okej att jag frågar? hoppas att terapin kommer att hjälpa!

Svar: Ja :)Den är från början framställd för epilepsi men används i olika andra sammanhang. I mitt fall ska den agera antidepp och dämpa de starka ångestanfallen och impulserna och på så vis minska risk för självskada :)
Eliana

Solus

- skribent på http://solus.blogg.se/

Jaha! bra att den funkar iallafall :'3

tr

det är underbart när man väl hittar en medicin som ger effekt! är också väldigt svårmedicinerad.
Hoppas den fortsätter förbättra hur du mår!
kram

Rebecca

- skribent på http://kentspoke.blogg.se

Åh detta gjorde mig så otroligt glad ska du veta!

Solus

- skribent på http://solus.blogg.se/

Hej fina,
du har fått ett blog your heart out award från mig!
du kan läsa på bloggen mer om det, hoppas att det är bra med dig / kram <3

Svar: Åh, tack vad snällt! :DSka fixa ett inlägg senare <3
Eliana

Solus

- skribent på http://solus.blogg.se/

Var så lite så <3 du förtjänar det :'3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info