Passerar snart minnen ifrån gatan som aldrig kommer kunna kallas för "hem"

 



 
Jag har massor att göra nu framöver. Min handläggare på bistånd ringde upp idag och sa att hon får ju inte lova mig någonting eftersom det inte är hon som tar beslutet men hon sa såhär: "Det ska väl inte vara några förhinder såvitt jag kan se, men jag måste som sagt lämna in det här och återkomma. Jag kan dock nästintill garantera att du kan säga upp din lägenhet innan oktober för jag kommer att ringa dig innan september är slut."

Åh, det känns så bra. Så konstigt, annorlunda. Men jag är faktiskt väldigt glad, och tacksam. För en gångs skull går saker och ting inte i motvind utan i medvind. Jag frågade hur det blir om jag inte blir av med min lägenhet snabbt och hon sa att de brukar vara väldigt flexibla på boendet och håller min nya lägenhet utan att jag behöver betala dubbelhyra. Hur bra är inte det då? Får ju bara hoppas det blir så också så det inte blir någon plötslig ändring bara för att det råkar vara jag som kommer in i bilden.
Hon skulle även kolla upp vad hyran går på för det hade hon inte koll på i huvudet och sen lite andra småsaker. Jag ser fram emot detta, men jag vet dock inte riktigt hur jag ska ha råd med möbler bara. Jag behöver faktiskt nya möbler, det är ingen ny bekvämlighet jag tänker införskaffa mig för att det är kul. Min säng har jag haft sedan jag var elva år och madrassbottnen är trasig och sängen är liksom för liten för mig. Jag behöver en större säng nu när jag har två katter och dessutom rör på mig otroligt mycket medan jag sover. Det är inte så ovanligt att jag vaknar av att jag håller på att ramla ur sängen eller faktiskt dunsar ner på golvet. Sedan behöver jag ett nytt skrivbord och en riktig stol att sitta på. Har en otroligt obekväm pinnstol just nu så det är inget vidare roligt. Sen måste jag ha sängkläder, handdukar och nya kuddar och nytt täcke. Innan lillskvimpen var kastrerad kissade han i sängen och förstörde alla sängkläder och även kuddar och täcke. Handdukarna jag har är ofräscha och det är ju faktiskt någonting som man får byta ut successivt oavsett. Men vart ska jag få flera flera tusen kronor ifrån? Jag får ju i och för sig tillbaka depositionsavgiften när jag flyttar härifrån men det är ju bara 3650kr. Det är en bit på vägen men det saknas ändå en stor summa pengar för att jag ska ha råd med allt, och då kollar jag ju givetvis på varor inom min prisklass.
Det får lösa sig på något vis. Jag får ta en bit i taget, pengar växer inte på träd och det har dem aldrig gjort. Förutom det faktum att sedlar är gjorda utav papper som i sin tur faktiskt är gjorda utav träd men ja...

Jag har suttit och gjort collage på hur jag vill ha min lägenhet och bilderna här i inlägget är ifrån några utav de bilder/texter jag ska sätta upp på väggarna sen. Det kommer bli superfint!



NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info