Gått på stadens gator

Idag var jag och mamma på stan. Det skulle vara loppis och matmarknad men det fanns varken det ena eller det andra när vi kom dit.
Istället kikade vi i butiker och jag blev överförtjust i en silverfärgad prydnad formad som en T-Rex. Priset? 820kr. Den var jättehäftig men ack så dyr. Inredningsbutiker är ju dyra, men 820 kronor för en ihålig plastprydnad? Hade jag haft pengarna så hade jag köpt den, den skulle passa fint i hur jag tänkt inreda när/om jag flyttar. Svart, vitt, silver och lite rosa. Synd att den var så dyr...

Vi köpte med oss fika inne på ICA och åkte hem till mig där vi drack te och mamma fick gosat med katterna. Skvimpen är ju så social medan prinsessan är som jag; gillar inte att vara omkring människor man inte riktigt känner. Hon känner ju mamma så sett, jag har haft prinsessan i två år, men hon har svårt att lita på folk och gömmer sig alltid när det kommer hem någon. Däremot när det bara är vi tre; jag, hon och skvimpen, så är hon hur snuttig som helst och kan vara ett riktigt bustroll.
Efter ungefär en timme åkte mamma hem och då tog jag tag i att diska så det är gjort. Egentligen skulle jag vilja äta något nu men jag har ätit tre kakor och två bitar bulle så det tar emot rent psykiskt. Jag kan göra gurkstavar senare om det blir akut, men jag ska göra mitt bästa för att ignorera. Det brukar funka.

En cigarett och sedan något varmt i kroppen får det bli. Hyresvärden har äntligen satt på värmen. Jag fick skriva ett mejl och be honom göra det eftersom jag inte kunde sova på flera dagar på grund av att det var så kallt här hemma. Det blev imma på fönstren om kvällarna och alla ytor var som i ett kylskåp dygnet runt. Jag kunde knappt somna och när jag väl somnat vaknade jag flera gånger utav att jag skakade så fruktansvärt mycket. Nu är elementen uppvridda till maxtemperatur men hyresvärden har inte satt på värmen på högsta än så det är fortfarande inte så varmt men det är helt klart bättre än i förrgår. Jag fick i alla fall sova inatt utan att vakna av att jag frös.



NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info