Det svartnade för ögonen

Jag skulle åka hem en stund idag för att hämta mer kläder, men efter några få minuter vid busshållplatsen blev jag kraftigt illamående, jätteyr och det såg ut som jag hade en halvtransparent svart plastfilm för ögonen. Jag trodde jag skulle spy och svimma när som helst så jag fick snabbt sätta mig på trottoaren.
Jag mådde så illa att jag knappt kunde andas, men jag ställde mig upp trots att jag höll på att ramla ihop och jag började gå tillbaka mot huvudentrén. På vägen dit fick jag hela tiden luta mig mot olika saker för att inte ramla.
När jag kommit in till sjukhuset igen var jag tvungen att sätta mig igen. Allting snurrade och jag kunde nu inte se någonting alls. Det var bara svart.
Jag tänkte att någon vid informationsdisken kunde ringa till avdelningen och be någon hämta mig eftersom jag inte kunde klara mig så bra på egen hand i det här tillståndet, men givetvis var det stängt nu när det är helg.

Efter en liten stund fick jag göra mitt bästa för att ta mig genom sjukhuset och upp till femte våningen igen. När jag kom fram till dörren och ringde på signalklockan föll jag nästan ihop.
En av sjuksköterskorna skyndade snabbt och frågade genast, och ganska ilsket, om jag tagit någonting. "Vad har du gjort, har du tagit någonting?! Du är helt vit i ansiktet!" sa hon med sitt irriterade tonfall.
Jag hade lite svårt att prata för jag var så otroligt yr men jag svarade att jag inte tagit någonting utan att jag bara blev såhär helt plötsligt. Hon hjälpte mig till mitt rum och där frågade hon ytterligare säkert sju gånger om jag tagit någonting och tillslut blev jag så irriterad att jag röt ett starkt nej åt henne, eftersom varje gång jag svarade nej så frågade hon: "Är du säker?" och jag tycker hon borde förstått efter de första tre gångerna att jag inte tagit någonting och att jag faktiskt borde vetat om det om jag nu hade tagit någonting. Liksom skulle jag sagt: "Nej jag är lite osäker, jag kanske tog någonting, jag vet inte" eller vadå?

De tog blodtryck på mig och det visade på 60/80 vilket tydligen var lågt. De sa att det antagligen var den nya medicinen, alltså Topimax. Yrsel och illamående är en vanlig biverkan, men jag hade aldrig förväntat mig att känna av dem redan dagen efter jag tagit min första dos.
Ikväll ska jag få halva dosen istället och hoppas på det bättre. Jag är otroligt trött idag, eftersom jag hade svårt att sova. Jag blev inte alls trött inatt så vid halv två fick jag be om något extra att sova på men fick bara 1ml Theralen, så jag var vaken ett bra tag. Har sovit ett par timmar nu under dagen och jag hoppas jag kan få sova någorlunda okej inatt.

Om ca 45 minuter är det kvällsfika. Jag tänker inte äta men jag behöver något att dricka i alla fall. Jag kan inte äta sådant som andra rört vid (smörgås) och jag äter inte filmjölk. Dessutom har jag redan ätit idag, även om det inte var direkt mycket alls eftersom det var vidrig mat som jag inte klarar av. Men det är bara bra, jag behöver inte mer fett på kroppen.
ellen

bloggsvar: åå du är så fin. jag skall nog ta steget till att göra det. jag skall göra ett sånt inlägg nu tror jag, ångrar jag mig får jag väll ta bort det imorgon hehe. men tack för peppningen <3

i ♥ p h o t o - tilda

<3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info