Boring day

Vilken tråkig dag det varit. När jag satt i väntrummet inne på psyk kom sjuksköterskan ut och berättade att min psykolog är sjuk, så att jag skulle få prata med henne en stund istället.
Som vanligt var det obekvämt och jag sa ingenting, svarade bara på enstaka frågor som inte ens handlade om mitt mående. Jag avskyr att ta initiativ i samtal, speciellt när det gäller mitt inre. Det känns konstigt att prata om hur man mår och jag klarar inte av det.
Efter ungefär en minut tog sjuksköterskan fram min psykologs kalender och sa att vi kan boka en ny tid till nästa vecka då hon antagligen är frisk till dess. Jag gav förslag på tisdag och onsdag men varje gång jag gav förslag sa hon "jag vet inte om jag vågar det, jag kan inte lova något" och tillslut blev jag irriterad och frågade vad vitsen då är att vi ska boka tid om hon inte kan skriva in någon utan att höra med min psykolog. Till svar fick jag att nej, det är nog ingen vits alls faktiskt.

Jag fick med mig tre stycken Stesolid hem och min psykolog ska ringa när hon är tillbaka på mottagningen så att vi kan bestämma en tid. Väldigt onödigt att gå dit idag, de hade ju kunnat ringa. Men jag fick ju tre Stesolid så det är ju ett plus.

Jag begav mig mot busstorget, tog bussen hem till mamma där syster var på besök. Det var dock ingen vidare rolig träff då mamma är halvsjuk och extremt trött och bara såg på TV medan syster och jag pratade lite mer, men sedan satte vi oss i soffan framför TV:n med mamma då vi fick skuldkänslor över att hon satt själv.

Nu är jag hemma och irriterar mig på min vänstra kindpiercing. Jag tog dem på impuls i natt efter att ha druckit upp min sista skvätt vodka och trots tre olika hål på vänstersidan blev ingen i bra linje med den högra. Dessutom är kinden på den sidan svullen som ett berg efter alla stick. Jag ska så småningom fixa ett bättre hål men jag väntar tills svullnaden är nere. Behöver även andra stavar, skulle gissa 15-16mm. Har 14 i höger och men den trycker lite inne i munnen så det får gärna vara någon millimeter extra, medan vänsterkinden har 20mm och sticker ut rejält, men på grund av svullnaden får jag ha i 20an, då 14 är den näst största längd jag har och inte alls passar med min stackars svullokind.

Nu blir det en kik runt nätet.
 
tr

de hade verkligen kunnat ringa för att meddela om det!
tack för kommentaren <3




NAMN ALIAS

BLOGG WWW

VAD VILL DU SKRIVA?


Spara info